27. februar 2014

Skal jeg fortælle dig en hemmelighed?

Nytårsaften lavede jeg en statusopdatering på facebook, nogen af jer har set den og husker måske at jeg skrev at der i år 2013 skete noget, noget jeg dengang ikke var klar til at fortælle andre en mine aller nærmeste om. Jeg var flov...

Men ikke længere - jeg kan ikke være flov resten af livet, og det jeg om lidt fortæller vil følge mig resten af livet. Så skal jeg fortælle dig min hemmelighed? Er du klar? Klar til stadig at acceptere mig, på trods af det? Jeg er klar! 
Jeg er født med en kemisk skønshedsfejl i hjernen, jeg har faktisk det de kalder et handicap - jeg har ADHD! Det er jeg faktisk født med, men det var først i oktober 2013 jeg fandt ud af det, "fik papir på det" kan man måske sige. 
Jeg var flov, meget flov! Min familie og nærmeste venner fik det at vide - dem vidste jeg at de ville blive, på trods af det. Men hvad med alle andre? Ville folk kigge anderledes på mig, vende mig ryggen, måske bruge det imod mig? Ville folk stadig acceptere mig? Det en ting jeg stadig ikke ved, men nu vil jeg ikke længere holde det skjult. ADHD vil altid være en del af mig, på godt og ondt. Og ADHD er også med til at gøre mig til den jeg er!