2. marts 2014

Hvad pokker er tankemylder?

Det super smart at jeg kan gemme mine indlæg som "kladde", for det ikke altid jeg har tid til at skrive hele indlægget når ideerne dukker op og nogle gange kan det være en ide til et emne som jeg måske lige skal tænke mere over.

Hvor ville det være fedt, hvis jeg ligesom med indlæggene kunne gemme mine tanker som "kladder" - for som du måske allerede har gættet, og som navnet på bloggen antyder har jeg MEGET flyvske tanker - tanke mylder, og jeg tør sgu godt indrømme at det er i meget svær grad.
Men hvad pokker er tankemylder så?
Min psykiater plejer at sige at det er som et orkester uden dirigent - og han har ganske ret, men jeg fandt for nogle måneder siden på en forklaring som unge mennesker måske har nemmere ved at forstå. Hvis du er over 18 har du højst sandsynligt været på et diskotek. Her står der altid en vagt eller dørmand i døren og sørger for at der hverken kommer for mange ind, eller der ikke bliver lukket nogle "uvelkomne" ind. Forestil dig nu et diskotek uden en dørmand - et diskotek uden gæster er ikke sjovt, men for mange gæster, som er total crowded er da mega ufedt. Min hjerne mangler simpelthen en dørmand.

Hvis jeg fik løn for at tænke, ville jeg mangemillionær - min hjerne er nemlig konstant på overarbejde. Hvis du synes jeg snakker meget, så forstår jeg dig - jeg fører nemlig konstant 15-50 samtaler med mig, oppe i hovedet. Nogen gange er det en masse usammenhængende rod, ikke negativ heller ikke positiv bare en masse tilfældige ting, tit når jeg måske ikke engang at registrere indholdet, og kan måske ikke sætte ord på. På de dårlige dage kan det være en masse negative tanker om mig selv. På de gode dage, og den kommer der heldigvis flere og flere af, kan jeg blive helt forundret over hvor mange fantastiske ideer og tanker der popper op. Jeg tænker på tusind ting på en gang, samtidig med at jeg egentlig ikke tænker på noget.
Mine flyvske tanker er ikke kun noget negativt, det kan helt sikkert også være en fordel. Men det kunne nu altså være rart, bare at prøve en enkelt gang kun at have en tanke igang. Gad vide hvordan det føles ikke at have tankemylder, ville jeg så være lige så kreativ, iderig og småtosset?   



Ingen kommentarer:

Send en kommentar